Pöllöt

Pöllöt

tiistai 1. tammikuuta 2013

Hyvää ja onnellista vuotta 2013!!!

Hyvää tätä vuotta kaikille!!! Meillä oli sakki sen verran väsyneitä joulun jäljiltä, että kukaan ei jaksanut valvoa puoleen yöhön! Minä kaiketi heräsin siihen puolenyön pommitukseen, mutta melko nopiaa nukahdin uudelleen! On se hyvä, että edes sillon nukkuu hyvin, kun sais "luvan kanssa" valvoa! :) Uudenvuoden kakuksi tein tälläisen: 

Sitruunatuorejuusto-vaniljakerma-tähtianiskakku-digestivepohjalla. Piti tehdä jo Jouluksi, mutta en ehtinyt. Halusin tehdä jonkun raikkaan, ei liian makian kakun.. Onhan tässä makkeuksia jo syötykin! Maultaan onnistunut kakku, mutta en tiiä kuvittelenko vaan, vai oliko tuossa aavistus liivatekönttejä..tai ehkä ne oli vaan sitä tuorejuustoa.. (oon aika herkkä ja tarkka niiden suhteen..) Mutta onnistui tämä paljon paremmin, mitä se Vauvan nimenantojuhliin tehty kakku. Että siinä mielessä olen erittäin tyytyväinen. Ja kun tämä ei ole niin makia, myös Mies tykkäsi!


Tänään olen ehtinyt jo tuonne lumi/räntäsateeseen peuhaamaan lumikasoihin Pojan kanssa. Ja laskimpa yhden liukurimäenkin! Ja kyllähän meillä nauratti, kun meillä meni vähän painiksi! Ja lopuksi tehtiin ISOISTA lumipaakuista veistos. 

Päiväuniaikaan tein valmiiksi myssyn, jonka virkatun osion tein sunnuntaina yhdeltä istumalta valmiiksi. Tänään sitten tein vuoren fleecestä. Malli täysin omasta päästä kehitelty.


Tyytyväinen olen kyllä tähän tuotokseen. En halunnut mitään päänmyötäistä pipoa, etenkään paksusta langasta.. Se olisi saanut pään näyttämään pallolta.. Siispä kehittelin tämmösen vähän baskerimallisen, mitä olenkin haaveillut... Lankana on Novita Samoa (joku Halpa-Hallin juhlavuoden 2009 lanka) ja lähes koko kerä upposi tähän. Koukku oli kokoa 8. 

Näin oli hyvä aloittaa tämä vuosi!


*********************


3 kommenttia:

  1. Herkullisen näköinen kakku, nami, nam :)
    Ja tuo myssy on juuri sellainen josta itsekin tykkäisin. Ei mitään "tiukkaa pipoa" :)

    Mukavaa tätä vuotta sinulle ja koko perheellesi !

    VastaaPoista
  2. Aivan ihana lakki, mä olen kehitellyt itelleni yhden lisää keräilyihini, ennestään olen jo laukku, kenkä ja nyt lakki friikki =)

    VastaaPoista
  3. Hyvä hatun malli, hiukset evät mene päälaelta lättänään! Minulla se hatun etsintä vain jatkuu, ei ole löytynyt pulleaposkisille kasvoilleni vielä sopivaa.
    Hyvää alkanutta vuotta sinne sinulle!

    VastaaPoista